Як засновник бренду, я, засновник бренду Rosabella Ліка Салабаш, можу відкрити завісу делікатної теми, яку часто обходять стороною, і розповісти, що до чого).


Отже, є 5 основних пунктів:

1. Об `єм
Так, маленьке локальне виробництво типу нашого обходиться набагато дорожче, і собівартість наших продуктів не порівняти з гігантами ринку. Чому? Частка всіх витрат у багато разів вище: що мікро поставки сировини щоб було найсвіжіше (в ~ 3-5 разів дорожче великих обсягів при закупівлі у того ж постачальника), тари і упаковки, що частка оренди, комунальних послуг та податків (чим вище обсяг виробництва - тим вигідніше його зміст), що % на оплату праці співробітників, і так далі.

2. Якість матеріалів

Сировина - головне в косметиці, адже всі ми знаємо, з чого не зробиш цукерку) а тому ретельний відбір постачальників і аналіз кожної прибутої партії обов'язковий. Ми підбирали свої ідеальні матеріали шляхом проб, помилок, експериментів і кілограмів брухту.

До речі, по кожному компоненту я знаю, де взяти дешевше. Іноді набагато дешевше. Але вибираю краще (і так, в 99% випадків дороге, тому що добірне і сертифіковане) свідомо. Тому що прекрасно знаю, чим масла з однаковими назвами відрізняються один від одного, і яке дасть той результат, який ви і ми чекаємо) до речі, крім цього за матеріалами є багато підводних каменів - якщо цікаво, напишу окремо)

3. Умови виробництва
Одна справа - майстриня, яка змішує крем капучинатором на своїй кухні. Інше - спеціально навчений співробітник в облаштованому по тех. нормам приміщенні, особливі меблі і витяжка, лабораторне обладнання, літри дезінфікуючих засобів і медичних витратних матеріалів, десятки одиниць лабораторного посуду (який постійно б'ється), стерилізуючих ламп і іншого.

4. Маркетинг та брендінг
Тут у всіх все дуже по-різному, тому коментувати складно. Скажу одне - щоб будувався і існував бренд, в нього потрібні постійні вливання, в тому числі, звичайно, фінансові. І що жодна компанія без маркетингової стратегії просто не виживе - її здує. Тому можна скільки завгодно плюватися на рекламу, поки від неї не залежить життя справи, в яку вкладаєш душу 24/7, і життя сімей співробітників, за яких ти взяв відповідальність.

5. Націнка / прибуток
А ось тут цікаво. Раніше я теж думала, що це про «до себе в кишеню». Виявилося, не зовсім.

Розповім, куди йде більша частина нашої прибутку:

  • апгрейд виробництва. Так, на маленьких масштабах 1 новий лабораторний апарат може «важити» 3/4 місячного прибутку. А іноді і все 4/4. А в планах розширення та перехід на скоєно новий рівень.
  • нові розробки і експерименти. Випуск кожної новинки - це тижні, іноді місяці. Розробка формул (ми співпрацюємо з крутим технологом, яка не заспокоїться, поки не знайде the best way), трата матеріалів, тестування, підбір тари, розробка дизайну, і все в такому дусі. А ще питання, «зайде» чи широкому загалу те, у що ви вклали купу сил, часу і грошей).
  • поліпшення та оновлення. Тут, звичайно, можна було б потенційно заощадити, але не зі мною!

Як тільки мені приходить нова ідея по продукту, упаковці, візуальній концепції, чого завгодно ще - я не залишу технолога, дизайнера, фотографа, винесу мозок команді, перебудовуючи всі нарешті налагоджені процеси (уявляю, що вони про мене при цьому думають)) . Загалом, вивернусь навиворіт, поки погоджу все це з бухгалтером, але зроблю краще, ніж було)
Інакше у мене починаються депресія і безсоння :)

  • огріхи, помилки, непередбачені ситуації. Скрізь працюють люди, не роботи. Там здригнулася рука над компонентом, і йде в утиль велика порція дорогого засобу. Тут технічний збій - і жертвою пали більше двох сотень одиниць тари. Тут підвів постачальник, тут - начудила транспортна компанія, і знову великий мінус на рівному місці, який ніхто не буде відшкодовувати, бо формально не винні. Регулярний, нехай і невеликий % браку комплектуючих. Рідкісні, але влучні поломки того самого дорогого обладнання. І багато що ще, залишається за кадром.

Прикро? Дуже! Чи можна запобігти? На жаль, не можна.

Тому Rosabella ніколи не буде найдешевшою пропозицією на ринку. У нас немає мети бути доступними всім. Мета зовсім інша: давати ексклюзивний за властивостями, максимально природний, споріднений шкірі і волоссю, ефективний продукт з можливих. Наші формули будуть багаторазово поліпшуватися, асортимент серйозно розширюватися, виробництво - якісно рости, і цінник (неминуче) разом з ними.

Я прекрасно знаю, що будь-які ціни ми не поставили - завжди знайдуться ті, кому «дорого». Я не прагну їх переконати або щось довести - кожен вибирає те, що відповідає його уявленням про баланс ціна / якість. Але сподіваюся, що тепер ми стали трішки зрозумілішими для вас!